Möt våren med en Hälsotrend.

Vi har genom åren läst om olika hälsotrender, minska fett, minska socker ......

Mitt tips idag till dig är se på helheten istället för ett enstaka ämne.

Fundera inte bara på vad får jag INTE äta, det blir så himla negativt.

Fundera istället vad är bra att jag äter, om det slinker ner en semla nångång är ingen världskatastrof.

Åter till hälsotrender som uppstår, ta exempelvis socker debatten.

Jag håller helt med att för mycket socker inte är bra.

Men men hur bra är det att du byter ut naturligt socker till alla dessa JÄXXX light "socker",

Där den ena är mera konstig än den andra.

Det skulle inte förvåna mig att om några år kommer det ny forskning som visar att dessa konstgjorda tillsatser är inte bra - ÄT NATURLIGT SOCKER & HONUNG!

Rent generellt då vad ska du äta, när en forskningsrapport visar att de inte är bra och nästa visar att inte heller det är bra?

Varför inte damma av den Gamla hederliga tallriksmodellen!

Ät färsk frukt och grönt, ät så mycket naturliga råvaror som möjligt.

Se till att äta varierad kost,

öka det naturliga minska det onaturliga (ex alla E ämnen).



Det kommer mer Fortsätt och läs Merliv bloggen


/Merliv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0